Jak wykorzystać SEO przy kampaniach content marketingowych?


Kampanie content marketingowe można z powodzeniem połączyć z pozycjonowaniem strony internetowej. W ten sposób dostarczając użytkownikom ciekawych, wartościowych i unikalnych treści zdobywamy wysokie pozycje w wyszukiwarkach dla nich samych oraz dla serwisu docelowego.

Jak optymalizować treści wykorzystywane w content marketingu?
Przygotowując artykuły, które pragniemy wykorzystać do działań content marketingowych od początku powinniśmy myśleć o ich optymalizacji. Istnieje kilka obszarów optymalizacji takich treści. Znajdują się wśród nich odpowiedni tytuł, który w kodzie strony występuje, jako title, krótki opis, czyli meta description oraz nagłówki oznaczane znacznikami H. Niezwykle istotna jest oczywiście częstotliwość oraz właściwe wyróżnienie słów kluczowych.

Generowanie ruchu na stronie
Optymalizacja treści to oczywiście pierwszy krok. Kolejne to działania zmierzające do uzyskania wysokiej pozycji w wyszukiwarkach internetowych, a w konsekwencji pozwalające na wygenerowanie większego ruchu na stronie. Należy do nich przede wszystkim pozyskiwanie wartościowych linków zewnętrznych. Słowo wartościowe należy tu bardzo mocno podkreślić. Trzeba, bowiem pamiętać o tym, że liczy się przede wszystkim jakość linków, a nie ich ilość. Linki zewnętrzne możemy podzielić na dwa typy: linki wychodzące z samej publikacji oraz linki z zewnętrznych źródeł.

Powinniśmy zadbać o linki do naszego serwisu docelowego, dobierając odpowiednie anchory linków. Najlepsze są anchory brandowe. Ważne są także linki do naszych innych publikacji. Zamieszczając tekst, wykorzystajmy go do zalinkowania wcześniejszych publikacji.

Linki pochodzące z zewnętrznych źródeł to temat rzeka. Mogą ich dostarczać np. fora dyskusyjne. Warto udzielać się szczególnie na tych, które mają charakter branżowy lub są poświęcone określonej tematyce. Linki do naszych publikacji powinny być na nich wplecione w bardzo naturalny sposób. Nie mogą sprawiać wrażenia spamu. Kolejnym źródłem linków są komentarze zamieszczane pod zewnętrznymi publikacjami lub postami blogerów. Ogromne pole do popisu dają nam obecnie social media. Dzieląc się na profilach społecznościowych swoimi publikacjami możemy liczyć na to, że inni użytkownicy zamieszczą stosowny link np. na swoim blogu. Linki zewnętrzne mogą pochodzić także z tematycznego zaplecza, oczywiście pod warunkiem, że je posiadamy. Czasami warto utworzyć dedykowane zaplecze właśnie w celu generowania linków zewnętrznych.

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Powiązane posty