Konfiguracja wersji językowych stron, a SEO. Cz.2


Prawidłowa konfiguracja wersji językowych stron pod kątem SEO dotyczy nie tylko decyzji o sposobie ich zamieszczania. Konieczne jest także właściwe oznaczenie ich w kodzie strony. Chodzi o to, aby wyszukiwarki internetowe mogły prawidłowo wyświetlać je w wynikach wyszukiwania i aby nie pojawiały się problemy związane z ich interpretacją.

Stosowanie atrybutu „hreflang”
Google zaleca stosowanie atrybutu „hreflang”. Dzięki niemu wyszukiwarka jest informowana o relacjach między stronami, które zostały opracowane dla różnych języków oraz lokalizacji. Istotną zaletą atrybutu „hreflang” jest możliwość jego zastosowania w podkatalogach domen głównych, subdomenach oraz w domenach TLD.
Wykorzystując to rozwiązanie możemy zapobiec bardzo negatywnemu zjawisku, jakim jest duplicate content, czyli zdublowane treści. Jeżeli istnieją różne warianty strony w takim samym bądź podobnym języku standardowe zaindeksowanie może być prostą drogą do duplikacji treści, a więc występowania tej samej treści pod innymi adresami. Dobrym przykładem są strony w języku angielskim, które różnią się nieco w zależności od wariantu przygotowanego dla odbiorców w USA, Wielkiej Brytanii lub Irlandii. „Hreflang” w tej sytuacji podpowie Google, że strony te nie są duplikatami. Co więcej, wskaże, którą wersję regionalną wyszukiwarka powinna umieszczać w wynikach wyszukiwania dla danego kraju.

Dobre praktyki dla serwisów o charakterze międzynarodowym
Prowadzenie stron o zasięgu globalnym powinno wiązać się z kilkoma dobrymi praktykami. Przede wszystkim każdą wersję językową należy wyposażyć w linki, które prowadzą do innych wariantów strony. Pomaga to zarówno osobom odwiedzającym stronę, jak wyszukiwarkom, które mogą poprawniej zaindeksować odmiany dla poszczególnych języków. Istotne jest także stosowanie metatagów w sekcji

, które poinformują o języku stosowanym na danej stronie.

Jeżeli warianty językowe umieszczone zostały na jednej domenie, trzeba również uważać, aby jeden język nie został wskazany globalnie dla wszystkich podstron działających w ramach witryny. Dla każdej z podstron należy wskazać język osobno.

Istnieje również możliwość zdefiniowania docelowej lokalizacji za pomocą narzędzia oferowanego przez Google. Jest nim Google Search Kontrole, a dokładniej zakładka „Kierowanie międzynarodowe”.

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Powiązane posty