Krótki przewodnik po Instagramie.


Wśród portalów społecznościowych szczególne miejsce zajmuje Instagram. O jego niezwykłej popularności świadczy ilość użytkowników. Liczby mówią same za siebie. Ponad 400 milionów użytkowników na świecie oraz 2,5 miliona użytkowników w Polsce. W związku z tym Instagram stał się ogromnym wsparciem działań marketingowych. Marki wykorzystują go do kształtowania i utrwalania swojego pozytywnego wizerunku. Reklamowe treści w tym serwisie nikogo nie dziwią. Są nawet pożądane. Użytkownicy poszukują tu jednak wartościowych treści, przede wszystkim zdjęć. Nie ma, więc mowy o natarczywych reklamach.

Jak zacząć przygodę z Instagramem?
Do Instagrama możemy się zalogować korzystając ze swojego adresu mailowego. Warto wybrać nazwę, która powie najwięcej o nas samych i naszej działalności. Następnie trzeba uzupełnić swój profil. Jego niezbędne elementy to zdjęcie profilowe, krótka informacja „O nas” oraz link do naszej strony internetowej czy bloga. Kolejny krok to połączenie konta na Instagramie z kontem, które posiadamy na Facebooku. Instagram jest własnością Facebooka, a obydwa serwisy w połączeniu stanowią potężne narzędzie social media. Na naszym fanpage’u będzie odtąd wyświetlać się zakładka ze zdjęciami pobieranymi z Instagrama. Facebookowi fani będą w stanie łatwiej i szybciej znaleźć nas na Instagramie.

Jak dobierać hashtagi?
Hashtag jest wyrażeniem, które umożliwia przypisanie zdjęć do określonej tematyki. Są one zawsze poprzedzone znakiem #. Stąd oczywiście ich nazwa. Hashtagi pozwalają użytkownikom Facebooka znaleźć dany profil na Instagramie. Możemy korzystać zarówno z hashtagów ogólnych, jaki brandingowych, czyli nazw produktów i konkretnych marek. Do jednego zdjęcia możemy dodać maksymalnie 30 hashtagów. Jednak najbardziej optymalna jest liczba od 11 do 15 hashtagów. Warto wymyślać konkursy i kampanie oparte właśnie na hashtagach i wykorzystywać, jako hashtag nazwę własnej marki. Dobrym pomysłem jest śledzenie bieżących trendów na Instagramie i używanie hashtagów, które w danym czasie są najbardziej popularne. Istnieją specjalne programy do planowania tagów i zarządzania hashtagami. Przykładem mogą być: Hashtracking, Tagomatic, TagsForLikes, Hashtagify.Me czy Iconossquare. Dzięki nim możemy ułatwić sobie pracę z Instagramem oraz sprawić, że nasz profil będzie się prężnie rozwijał, a nasze zdjęcia będą zdobywać dużą popularność.

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Powiązane posty

Tinder. Randki w sieci.Tinder. Randki w sieci.

Tinder to niezwykła aplikacja, która służy do nawiązywania znajomości. Powstała w Stanach Zjednoczonych, ale obecnie posiada już 24 wersje językowe. Twórcy programu mogą pochwalić się ponad 10 milionami użytkowników wykazujących