Tworzenie treści przyjaznych SEO. Cz.1 Kilka zasad, które musisz poznać.


Pozycjonowanie stron internetowych w znacznej mierze opiera się na ich właściwej optymalizacji. Bez tego trudno o wysoką pozycję w wyszukiwarce Google oraz zwiększenie ruchu na stronie. Dlatego każdy, kto poważnie podchodzi do kwestii promocji w wynikach wyszukiwania Google, powinien skupić się na tworzeniu treści przyjaznych SEO. Oto kilka podstawowych zasad.

Zastanów się, zanim rozpoczniesz pisanie!
Nieistotne, czy piszesz artykuł na stronę internetową, posta na bloga czy opis produktu do sklepu internetowego. Zanim zaczniesz pisać, przemyśl kilka podstawowych kwestii. Przede wszystkim zastanów się, kto będzie odbiorcą Twojego tekstu. Chodzi o to, aby pisać w taki sposób, który zaspokoi określone potrzeby użytkowników. Przykładowo: chcąc napisać artykuł na temat odchudzania, nie skierujesz zapewne takiego samego tekstu na bloga dla nastolatek oraz dla ogólnopolskiego portalu poświęcono zdrowiu i urodzie. Grupa docelowa to słowo klucz, które otwiera Ci drzwi do treści wartościowych i cieszących się popularnością.

Zwracaj uwagę na akapity i właściwe formatowanie!
Nawet najciekawsza treść nie jest w stanie się przebić, jeżeli podasz ją w ciężkostrawnej formie. Jakich artykułów nie lubią użytkownicy? Pisanych „jednym ciurkiem” bloków tekstów, bez akapitów. Akapit w tekście jest niezwykle ważny. Autorowi pozwala zgrabnie rozpocząć nowy wątek, dla czytelnika jest szansą na „złapanie oddechu”, zastanowienie się nad przeczytaną częścią tekstu. Tekst powinien być „przyjazny dla oka”. Ważniejsze słowa zawsze warto pogrubić albo wyróżnić w inny sposób.

Stosuj nagłówki!
Nagłówki są równie ważne, jak akapity, szczególnie w dłuższych tekstach. To zupełnie naturalny odruch, że dłuższy tekst dzielimy na krótsze fragmenty, które warto odpowiednio zatytułować. Pamiętajmy o tym, że w tekstach internetowych w kodzie strony wykorzystuje się znaczniki , jak na przykład

,

i dalej, aż do

. Poza tym nagłówek powinien zawierać słowo kluczowe.

Zamiast w ilość, idź w jakość!
Można napisać artykuł na 10 tysięcy znaków ze spacjami i nie zawrzeć w nim informacji potrzebnych użytkownikowi, a można napisać jedno zdanie, za które odbiorca byłby gotów nas ozłocić. W Internecie długie teksty się nie sprawdzają. Czytelnicy nie są nimi zainteresowani, wolą krótsze formy. Czasami mamy jednak do przekazania dużą ilość informacji. Co w takiej sytuacji? Pomocne mogą okazać się infografiki. Warto rozważyć również podział tekstu na kilka krótszych. Sztuczne wydłużanie artykułów nie jest najlepszym pomysłem.

Źródło: http://www.whitepress.pl/baza-wiedzy/160/tresci-przyjazne-seo-zobacz-jak-je-przygotowac

 

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Powiązane posty