Na sukces działań SEO składa się kilka czynników. Jednym z nich jest z pewnością techniczna optymalizacja strony internetowej. O optymalizacji należy myśleć już w momencie projektowania witryny, ale taka sytuacja należy jeszcze do rzadkości. Dlatego tak bardzo popularne są audyty SEO, które pozwalają wykryć wszelkie problemy i wdrożyć podstawowe zasady optymalizacji.
Optymalizacja metatagów
Metatagi to podstawowy rodzaj meta danych, którego zadaniem jest opisanie zawartości strony internetowej. To właśnie od nich warto zacząć działania optymalizacyjne. Systemy CMS pozwalają na dowolne ustawienie metatagów. Meta Title powinien składać się z maksymalnie 60 znaków i zawierać słowo kluczowe przypisane do danej podstron. Warto, aby był unikalny. Meta Description oficjalnie nie wpływa na wyniki wyszukiwania, jednak można go zobaczyć w wynikach wyszukiwania. Powinien, zatem zachęcać odbiorcę do wejścia na stronę.
Optymalizacja nagłówków H
Wchodzą one w skład kodu strony i odpowiedzialne są za wskazanie właściwej struktury i hierarchii treści na stronie. Strukturę nagłówków możemy porównać do układu tytułów i podtytułów w książce. Najważniejszą treść w obrębie strony wskazuje zawsze nagłówek H1. Jeden na stronie to optymalna ilość. Pozostałych nagłówków może być po kilka.
Optymalizacja tekstu
Tekst powinien stanowić co najmniej kilkanaście % całego kodu strony. Jednak nie ma tu jakichś szczegółowych wytycznych. Naszym zadaniem jest przede wszystkim umieszczenie w nim odpowiednich słów kluczowych. To czytelny sygnał dla wyszukiwarki, że dana strona związana jest z konkretnym słowem kluczowym. Nadmierne nasycenie tekstu słowami kluczowymi nie przyczyni się do poprawy jej wyników wyszukiwania. Należy go, więc unikać, a słowa umieszczać w tekście w najbardziej naturalny sposób.
Optymalizacja adresów URL
Tu należy wziąć pod uwagę kilka czynników. Pierwszym z nich jest długość adresu. Adres nie powinien przekraczać 120 znaków, w przeciwnym razie gwarantowane są problemy z indeksacją. Kolejny aspekt to forma adresu. Najlepiej tworzyć adresy opisowe, po których odbiorca może łatwo zorientować się, jakie treści zawarte są na stronie.
To elementy, od których należy rozpocząć optymalizację. Warto również właściwie zoptymalizować linkowanie wewnętrzne oraz grafiki używane w obrębie witryny. Niezwykle istotna jest szybkość ładowania strony. Zbyt wolno ładujące się strony to prawdziwa zmora użytkowników. Należy zadbać także w właściwą architekturę informacji oraz unikalność treści.