Reklama, marketing i social-media Treść Konfiguracja wersji językowych stron, a SEO. Cz.1

Konfiguracja wersji językowych stron, a SEO. Cz.1


Strony firmowe już dano przestały pełnić rolę prostej wizytówki. Dla wielu przedsiębiorstw są dzisiaj niezwykle ważnymi narzędziami marketingowymi, idealnymi do realizowania różnych celów biznesowych. W przypadku witryn o zasięgu większym, niż krajowy, kierowanych do użytkowników międzynarodowych widoczność w wyszukiwarkach internetowych to „być albo nie być” strony internetowej. Strony posiadające wiele wersji językowych można rozdzielić według różnych wariantów.

Gdzie można umieścić wersje językowe strony?
Strona może zostać umieszczona, w katalogu w głównej domenie, w subdomenie albo w tzw. domenie TLD, czyli domenie najwyższego poziomu. Trudno określić, które z tych rozwiązań przynosi najwięcej korzyści pod względem pozycjonowania.

Zamieszczenie wersji językowej strony, jako podstron w katalogu ma ten plus, że zyskuje ona moc z domeny głównej witryny. Gdy odmiany w innym języku trafiają do oddzielnych domen TLD, niezbędne staje się pozyskiwanie dla nich wartościowych linków niezależnie od domeny głównej. Część mocy linków zewnętrznych, które kierują do alternatywnej wersji językowej w podkatalogu przekazywana jest do domeny głównej za sprawą linkowania wewnętrznego. Stąd przesyłana jest w głąb serwisu i trafia również do innych wariantów językowych strony. Zatem, umieszczając wersje językowe strony w podkatalogach, można w pewnym stopniu ograniczyć koszty ich pozycjonowania. Jednak rozwiązanie to ma również wady. Chodzi przede wszystkim o to, że w krajowych domenach np. .pl osiągnięcie czołowych pozycji jest trudniejsze, niż w zagranicznych wersjach wyszukiwarki Google.
W przypadku umieszczenia wersji językowych w domenach TLD, wskazane jest pozyskiwanie linków z innych domen z takim samym rozszerzeniem. Proces ten może okazać się nie tylko czasochłonny, ale również skomplikowany i kosztowny w porównaniu do pozyskiwania linków z domen krajowych.

Sposób z wykorzystaniem subdomeny wydaje się najbardziej „kompromisowy”. Co prawda, subdomeny, nie są postrzegane przez Google za równie silne jak domeny. Jednak w sytuacji posiadania domeny głównej wysokiej jakości, o długiej historii, może ona przekazywać swoją moc do subdomen, co stanowi istotną pomoc w pozycjonowaniu.

Co brać pod uwagę przy wyborze sposobu zamieszczania wersji językowych?
Poza kwestiami SEO liczą się także inne kryteria wyboru sposobu zamieszczania wersji językowych strony. Należy do nich rodzaj serwisu. Inne warianty sprawdzą się w przypadku sklepu internetowego, inne w przypadku bloga. Musimy brać pod uwagę również ograniczenia techniczne witryny, cele realizowane przez stronę oraz przyjęte strategie marketingowe. Zanim decyzja zostanie podjęta, konieczna jest, zatem szeroka analiza.

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Related Post