W tej części artykułu skupimy się na znaczeniu słów kluczowych, a w zasadzie fraz kluczowych, bo takie określenie lepiej oddaje rzeczywistość. Kiedyś faktycznie można było mówić o słowach kluczowych, bo użytkownicy wpisywali do wyszukiwarek internetowych zapytania liczące od jednego do dwóch słów. Obecnie tendencje są zupełnie inne.
Frazy kluczowe, zamiast słów kluczowych
Na porządku dziennym są dłuższe zapytania. Niektórzy nawet wpisują do okienka wyszukiwarki całe pytania np. Jaki model telefonu wybrać? Jak ściągnąć muzykę z Youtuba? Gdzie w Krakowie wymienić dowód rejestracyjny? Niestety długie frazy są dosyć kłopotliwe dla twórców treści. Trzeba, bowiem wybrać z nich konkretne wyrazy, które utworzą słowo kluczowe. Dla podanych przykładów zapytań będą to np. słowa kluczowe „modele telefonów kryteria wyboru”, „ściąganie muzyki Youtube”, „wymiana dowodu rejestracyjnego Kraków”. Utworzone w ten sposób słowa kluczowe możemy wykorzystać w tytule, nagłówkach oraz samej treści. Właściwie dobrane wpłyną bardzo pozytywnie na pozycjonowanie strony internetowej.
Jak tworzyć tytuł?
Odpowiednio skonstruowany tytuł to swego rodzaju kompromis między naszą chęcią zamieszczenia słowa kluczowego, a możliwością zainteresowania potencjalnego odbiorcy. Dobrze, jeśli tytuł sygnalizuje użytkownikowi treść artykułu, ale można pójść również w kierunku jego całkowitego zaskoczenia. Przejdźmy do przykładu. Nasza fraza kluczowa brzmi „pierścionki z diamentem Warszawa”. Tytuł powinien, zatem zawierać tę frazę. Tytuł mógłby, zatem brzmieć „Najpiękniejsze pierścionki z diamentem w Warszawie”. Może warto jednak trochę bardziej wysilić umysł. Czytelników z pewnością przyciągnie tytuł „ Diamentowa stolica”, do którego możemy dodać podtytuł „Gdzie w Warszawie kupimy pierścionki z diamentem”.
Słowa kluczowe w treści
Pisząc tekst artykułu z pewnością należy zwracać uwagę na odpowiednie nasycenie go frazami kluczowymi. Nie ma tutaj konkretnych reguł. Ważne, aby słowa kluczowe były wplecione w tekst w naturalny sposób. Na pewno nie należy przesadzać z długością tekstu. Niektóre tematy wymuszają jednak dłuższy artykuł. Trzeba wówczas stworzyć tzw. lead, w którym krótko podsumujemy treść. Lead powinien składać się z nie więcej, niż trzech zdań i być umieszczony przed artykułem. Pamiętajmy o tym, że nadmierne wykorzystanie słów kluczowych spowoduje, że tekst stanie się po pierwsze trudny w odbiorze. Po drugie zaś Google walczy z takimi próbami pozycjonowania tekstów.