Wiele osób zastanawia się, co stanowi podstawę sukcesu działań SEO. Wydaje się, że jednym z najważniejszych czynników jest prawidłowo wykonana analiza słów kluczowych. Bez niej może okazać się, że, mimo, iż nasza strona pozycjonowana jest wysoko na określone słowa kluczowe, nie osiągamy z tego tytułu żadnych korzyści. Słowa kluczowe to wyrażenia wpisywane do wyszukiwarki, w celu odnalezienia pewnych informacji oraz produktów lub usług. Często nazywane bywają również frazami kluczowymi.
Rodzaje słów kluczowych
Wyróżniamy kilka podstawowych typów słów kluczowych. Najpopularniejsze są wśród nich ogólne słowa kluczowe, brandowe słowa kluczowe oraz słowa kluczowe long tail. Ogólne słowa kluczowe wpisywane są do wyszukiwarki przez użytkowników nieposiadających sprecyzowanych preferencji np. dotyczących towarów i usług. Pozycjonowanie na takie słowa jest trudne. Wynika to z ich dużej popularności, a co za tym idzie, silnej konkurencji. Przykładem mogą być takie słowa kluczowe, jak nieruchomości czy wakacje. Brandowe słowa kluczowe używane są, gdy użytkownicy wiedzą, czego szukają, ale nie znają dokładnego adresu strony. Najczęściej jest to po prostu nazwa firmy. Słowa kluczowe long tail składają się z ponad dwóch słów. Osoby, które je wpisują do wyszukiwarki posiadają jasno sprecyzowane potrzeby i dobrze wiedzą, czego szukają. Konkurencja jest tutaj znacznie mniejsza, niż w przypadku słów ogólnych. Dlatego pozycjonowanie jest łatwiejsze. Przykładowe słowa kluczowe typu long tail to torebki damskie listonoszki lub buty skórzane sportowe.
Czym kierować się wybierając słowa kluczowe?
Jak tworzyć listę słów kluczowych, które pomogą nam w wypozycjonowaniu strony? Przede wszystkim należy spisać wszystkie oferowane przez naszą firmę produkty i usługi. Warto wziąć pod uwagę obszar, na którym prowadzimy działalność. Jeżeli działamy lokalnie, sensowne wydaje się dodanie do poszczególnych słów kluczowych nazwy miasta lub województwa. Możemy także skorzystać z podpowiedzi wyszukiwarki Google. Po wpisaniu do wyszukiwarki określonej frazy otrzymamy kilka sugestii dotyczących wyszukiwania pod innymi hasłami. Takie podpowiedzi pojawiają się zarówno pod listą wyników wyszukiwania, jak i w polu, w którym wpisujemy słowa kluczowe do wyszukiwania. Mamy również do dyspozycji szereg narzędzi internetowych pomocnych w tworzeniu listy słów kluczowych. Do najpopularniejszych należą Ubersuggest, KeywordTool, GoogleAdWords Planer Słów Kluczowych.