Właścicielowi każdej strony internetowej zależy na tym, aby zajmowała ona jak najwyższą pozycję w wynikach wyszukiwania. Jednak różne techniki pozycjonowania to za mało, aby skutecznie wypromować stronę. W chwili obecnej warto postawić na pozycjonowanie połączone z szeroko rozumianym content marketingiem.
Zmiany w branży SEO.
Branża SEO przeszła ogromną metamorfozę. Zmieniło się zarówno podejście do sposobu rozliczania z wykonywane usługi, jak i ogólne nastawienie do promocji stron internetowych. Jeszcze do niedawna najpopularniejszym modelem rozliczeń było rozliczanie za pozycję. Dzisiaj coraz częściej firmy oferują stałe np. miesięczne abonamenty. Jakie usługi wykonywane są w ramach takiego abonamentu? Bardzo zbliżone do tych, które były wykonywane wcześniej. Jednak podstawowe cele i założenia strategii SEO uległy zdecydowanym przeobrażeniom. Nas samym początku raczkująca branża SEO zajmowała się głównie dystrybucją tzw. presell pages. Dziś jej działalność obejmuje bardzo rozbudowane i dosyć skomplikowane działania z zakresu content marketingu.
Wpływ SEO na content marketing.
Na dobrą kampanię content marketingową składa się dziś szereg obszarów. Należą do nich optymalizacja strony internetowej, optymalizacja treści, udoskonalenie nawigacji oraz rozmaite sposoby umieszczania linków w treści. Działania content marketingowe zakładają określony cel. Może być nim np. zwiększenie widoczności strony w wyszukiwarkach, zdobycie ruchu z odesłań, a także kształtowanie świadomości marki i jej pozytywnego wizerunku. Content marketing to, zatem coś więcej, niż tylko usługi dystrybuowania treści. Nie mniej jednak dystrybucja tekstów jest oczywiście ważną częścią strategii content marketingowej. Należy przy tym podkreślić, że treści te muszą być przyjazne pod kątem SEO.
Content marketing. Nieodłączny towarzysz pozycjonowania.
Content marketing może być niezwykle mocnym wsparciem działań pozycjonarskich. Konieczna jest jednak zmiana nastawienia do pozycjonowania. Dla twórców stron ważniejsze od pozyskiwania linków, powinno być pozyskiwanie ruchu na stronie. Pozycjonowanie nie może ograniczać się do niemal automatycznego dodawania słów kluczowych. Podając link, możemy przecież postarać się jednocześnie budować świadomość naszej marki czy zachęcać potencjalnych klientów do konkretnych działań. Takie podejście jest ważne z jeszcze jednego powodu. Google ceni strony zawierające wartościowe i unikalne treści.